Follow & Like

follow me on pinterest find us on facebook follow us on instagram follow me on twitter follow me on youtube

Thursday, 21 June 2018

'Top 5' Iklan Raya 2018

'Top 5' iklan raya 2018

Lama sudah Del tak menulis blog setelah berehat panjang untuk menyambut bulan Ramadhan dan juga Syawal pada tahun 2018 kali ini. Tetapi dalam diam Del masih lagi memikirkan topik apa yang ingin Del sampaikan untuk dikongsi bersama pembaca blog Cakapasinilah.com .

Setelah hampir seminggu kita menyambut bulan Syawal, entri kali ini Del terdetik pula nak buat 'Top 5' untuk iklan raya 2018. Mungkin ada antara anda semua dah pun tonton iklan raya yang best-best tahun ni kan. Ini mungkin juga tradisi orang kita sekarang, bila nak raya je mesti ada iklan raya yang mencuri tumpuan dan menambah lagi semangat nak beraya. Tujuan Del buat entri ni adalah, untuk memendekkan senarai iklan raya paling best di mata Del. Kalau tak kena di hati anda, tak tahu lah Del nak buat macam mana. Sebab 'Top 5' ni Del yang sediakan. Mungkin ada blogger lain yang buat 'Top 5' mereka berbeza dari Del. Ini semua berdasarkan pendapat seseorang itu sendiri.

Okay! jom mulakan mana satu iklan yang menjadi pilihan 'Top 5' Del untuk tahun 2018. Harap anda semua puas hati, dan jangan lupa komen di bawah entri ini nanti ye.

1. Iklan Raya TNB 2018

Tajuk: Rumah Epik Fantastik
SinopsisSebuah rumah kampung. Sepuluh keluarga. Seorang remaja yang stres bila waktu Raya! Arif sebagai watak utama dalam iklan raya tahun ini yang tinggal bersama dengan nenek nya. Arif membantu neneknya untuk kemas rumah bersama. Yang jadikan susana Arif ni stres adalah disebabkan ramai sangat orang yang tinggal dirumah tersebut lagi-lagi bila nak menjelang hari raya. Rasanya anda semua pun pernah mengalami situasi macam ni bila, ramai betul ahli keluarga yang pulang ke rumah. Tak terkawal rasanya keadaan rumah bila ramai-ramai kan. Tetapi lain bagi situasi si Arif ni, walauapun ramai, rumah masih lagi terkawal dan teratur bila menjelang Syawal. Semua mereka berkerjasama,tak kira orang tua, muda mahupun kanak-kanak.



2. Iklan Raya Telekung Siti Khadijah

Tajuk: Bisik Hati Mak
Sinopsis: Buat penggemar iklan yang sedih-sedih mungkin telekung Siti Khadijah menjadi pilihan iklan raya anda tahun 2018. Berada dalam situasi dilema antara ibu dan menantu menjadikan topik utama untuk iklan ini. Menantu (Ruby) merupakan seorang mualaf dan baru sahaja berkahwin bersama anaknya si ibu. Pertukaran emosi sedih berlaku apabila si ibu tersalah anggap atas kelakuan yang dilakukan oleh menantunnya. Salah anggap ini terjawab apabila, telekung Siti Khadijah menjadi penghubung untuk anak menantu ini menerangkan tentang salah anggapan tersebut dan saling bermaaf-maafan.



3. Iklan Raya 2018 Sun Life Malaysia

Tajuk: #Misi Rescue Raya
Sinopsis: Mengisahkan tentang kelakuan si anak apabila padah bermain mercun. Di sebabkan mercun, habis semua baju raya yang telah ibunya sediakan terbakar dan membuatkan ibunya rasa kecewa dengan sikap anaknya Din. Namun, kesedihan itu hilang apabila Salehudin berusaha untuk menambat semula hati ibunya yang sedih dengan mengadakan misi rescue raya. Dengan bantuan jiran-jiran, Din dan keluarganya dapat menyambut raya dengan baju raya lama tetapi telah diubah suai dengan sedikit kelainan. Apakah kelainannya? Tonton video di bawah.



4. Iklan Raya 2018 Lazada

Tajuk: Buah Hati Raya
Sinopsis: Mengisah tentang sepasang suami isteri yang saling mengambil berat sesama sendiri dan sentiasa berkorban demi kebahagaian masing-masing. Iklan raya Lazada kali ini menampilkan suasana romantik dan ikatan kasih sayang antara pasangan suami isteri ini apabila hari raya bakal menjelang tiba. Penat lelah terbayar, apabila suami isteri ini menghadiahkan satu sama lain dengan hadiah yang sama. Apakah hadiah tersebut?



5. Iklan Raya Watsons 2018

Tajuk: #MisiIkhlasAidilfitri
Sinopsis: Mengisahkan tentang seorang selebriti yang popular iaitu Munira. Iklan ini, mengajar kita tentang erti sebenar raya. Sesuatu perkara pelik berlaku apabila, Munira mencuba kaca mata yang diberi oleh seseorang jejaka yang tidak dikenali. Kaca mata itu, boleh membuktikan sikap orang sekeliling sama ada baik atau buruk. Adakah Munira betul-betul faham apa itu makna Raya sebenar?



Okay itu sahaja iklan yang menjadi pilihan Del pada raya 2018 kali ini. Harap anda semua terima seadanya. Bagi sinopsis yang Del tulis tu, itu cuma berdasarkan kefahaman Del sendiri. Kalau tersalah mohon ampun dan maaf yer. Sebarang cadangan boleh komen di bawah. SELAMAT HARI RAYA, MAAF ZAHIR BATIN SEMUA!

4 comments:

  1. Iklan raya TNB jer... banyak kali Mrs. A tengok lain-lain tu macam tak perasan la pulok!!! huhuhu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama lah berulang kali tengok...haha so tak salah jadi top 1

      Delete
  2. iklan raya TNB paling femes. sanggup search kat youtube untuk tengok

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan...TNB sekarang punya iklan x mengecewakan lorhh

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Babab.net

Terbaru ! dari cakapsinilah.com

Lirik Lagu: Halimunan - Masya Masyitah

Title : Halimunan Artist : Masya Masyitah Composer: Omar K , Blaine Bakri , John Jeevasingham Lyricist: Omar K, Blaine Bakri ...