Follow & Like

follow me on pinterest find us on facebook follow us on instagram follow me on twitter follow me on youtube

Wednesday, 11 July 2018

Jatuh Cinta Dengan Kerepek Keledek Mr. Potato

Jatuh Cinta Dengan Kerepek Keledek Mr. Potato
Sumber Gambar: Youtube

Jatuh Cinta Dengan Kerepek Keledek Mr. Potato   l   Salam buat pembaca blog Del. Harap anda semua dalam keadaan sihat. Untuk hari Del nak kongsi tentang jatuh cintanya Del pada kerepek keledek Mr. Potato ni. Yer Del tahu produk ni dah lama dikeluarkan di pasaran. Iklan pun tak yah cerita setiap hari dengar dekat TV dengan radio. Dengan trademark "uiiiiiiiiiiii ungulicious" dia tu buat kan Del tertarik nak beli, tapi (ada tapi dia...) tak berkesempatan  nak pergi beli.

Tiba lah kemarin, dimana Del dan ibu keluar sekejap cari barang di pasaraya. Tak terlintas pun nak beli kerepek keledek tu, tapi ibu masa tu teringin nak makan kerepek ubi. Jadi, ketika itu lah Del pun tanpa berfikir panjang mengambil 1 kerepek keledek tu, ibu pula ambil kerepek ubi. Bila pulang ke rumah, apa lagi tak sabar rasanya nak bukak dan rasa kerepek keledek yang digembar-gembur dalam iklan.

Ternyata, rasa dia yang manis-manis ubi keledek dengan sedikit perisa tambahan membuatkan Del jatuh cinta pada kerepek keledek ini. Tak sia-sia rasanya Del beli produk ni. Kerepek keledek tu tak habis lagi dimakan oleh Del sendiri, jadi Del simpan untuk esok. Mana tahu sambil-sambil tengok TV boleh makan sekali.

Keesokannya, Del ke dapur untuk mencari lebih kerepek keledek semalam. Puas Del cari mana perginya. Tiba-tiba dapat pula chat whtasap dari ibu. Dalam chat tu dia cakap, dia bawa kerepek tu ke pejabat. Ibu cakap lagi, tak sangka sedap pula kerepek ni, membazir beli kerepek ubi yang biasa tu. Dalam hati baru ku tahu kerepek keledek Del tak hilang, rupanya ibu Del yang ambil.

Jadi hari ni Del cari lagi kerepek tu. Saja nak kunyah-kunyah. Yelah benda sedap kan. Tu jer Del nak kongsi dalam entri kali ni. Semoga bertemu lagi!

5 comments:

  1. terbaek.. boleh tahan rasanya ni :)

    ReplyDelete
  2. Hans kurang sikit kerepek keledek nih
    hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tk pe, lain org lain cita rasa dia kan..

      Delete
  3. Memang sedap yang ungu ini.. Sha pun suka beli..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Babab.net

Terbaru ! dari cakapsinilah.com

Lirik Lagu: Halimunan - Masya Masyitah

Title : Halimunan Artist : Masya Masyitah Composer: Omar K , Blaine Bakri , John Jeevasingham Lyricist: Omar K, Blaine Bakri ...