Follow & Like

follow me on pinterest find us on facebook follow us on instagram follow me on twitter follow me on youtube

Sunday, 22 July 2018

Konvokesyen Del Asyraf


Konvokesyen Del Asyraf    l    Salam semua, harap anda semua sihat saja. Entri sebelum ni Del telah kongsikan kepada anda berkenaan pra-graduasi Del tetapi kali ini Del akan berkongsi pula berkenaan hari Konvokesyen Del. Harap anda semua sudi membaca. Bergerak dari rumah dalam 6 pagi menuju ke lokasi untuk majlis konvokesyen. Sempat bersarapan ringan-ringan di rumah hanya untuk mengalas perut sebelum tiba di lokasi. Tiba jam 7 pagi, kami graduan bersiap sedia beratur di tempat yang ditetapkan dengan jubah dan mortar yang diberi pada hari raptai. Beratur mengikut sesi mula belajar sebelum bergerak masuk ke dalam dewan.





Kira-kira jam 8 pagi, kami semua bergerak masuk ke dalam dewan dengan diiringi rentak muzik gamelan ( rasa macam orang penting betul masa masuk dalam dewan, protokol sangat). Dengan senyuman kegembiraan dan ada sedikit rasa bangga sebab akhirnya konvo juga setelah sekian lama menanti kami tonjolkan dalam diri masing-masing. Duduk pun sopan je masing-masing, pelik betul rasa kelakuan hari tu, rasa diri ni tak macam ni ( hahaha ).

Sambil menunggu VVIP, kami sempat la borak sesama sendiri sambil membelek buku yang diberi . Baca senarai nama yang ada dan siapa yang memegang anugerah ketua pengarah. Ternyata rakan sekelas kami dan rakan satu kumpulan caklempong Del yang telah menerima anugerah tersebut. Tahniah buat mereka berdua. Manakala kami, cukup la memperoleh CGPA lbih dari 3.0. ( syukurrrrrr~ ). Seperti biasa ucapan dari ucapan kami dengar sebelum diberi peluang untuk berdiri bagi menerima diploma kami. Debaran makin terasa saat itu, takut je tersungkur atas pentas nanti sebab gugup. Alhamdulillah, syukur majlis berjalan lancar.

Selesai agenda dalam dewan Del dan ibu bergerak keluar dewan. Abah dan adik beradik lain menanti diluar dengan sejambak bunga. TERHARU, ungakapan yang dapat aku berikan bila berada dalam situasi tersebut. Ucapan tahniah dari ibu bapa, adik-beradik dan rakan-rakan tak henti-henti memberi. Belum masuk gambar dalam sosial media. Apa pun terima kasih atas ucapan itu semua. ( Del nak nangis ni ).

Bawah ni, Del belanja gambar kenangan semasa hari kejadian. Kalau nak lebih boleh tengok di instagram (ig) Del sendiri @del_asyraf.









Di kesempatan ini, Del nak ucapkan terima kasih atas semua yang telah membantu dalam secara langsung atau secara tidak langsung semasa Del menjalankan pengajian di sini. Harap ilmu ini  dapat Del kongsikan bersama anda semua.
Ok terima kasih !

3 comments:

  1. salam..
    yaya singgh mai sini..
    tahniah dah convo! best yeee ^,^

    ReplyDelete
  2. Tahniah..smoga berjaya dalam krrjaya selepas bergelar graduan

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Babab.net

Terbaru ! dari cakapsinilah.com

OST Filem: AQUAMAN

OST Filem: AQUAMAN          l        Hai semua, semalam Del da tengok wayang cerita Superhero terbaru iaitu Aquaman. Pendapat Del, ce...